Taskforcen skal levere rådgivning og sparring til kommunale og regionale medarbejdere i forbindelse med:
  • Faglige spørgsmål omkring visitation,
  • Tilrettelæggelse af indsatser,
  • Afsøgning af tilbud,
  • Tværgående samarbejde og
  • Koordinering omkring spiseforstyrrelser i relation til den kommunale og regionale rehabilitering.
Taskforcen kan ikke vejlede om konkrete sager, men kan være behjælpelig ud fra generelle spørgsmål om tilrettelæggelse af rehabiliteringsindsatser til mennesker med spiseforstyrrelse.

Taskforcen holder sig orienteret om aktuel forskning, viden og bedste praksis på området for at kunne inddrage dette i rådgivnings- og sparringssituationen.

Vær opmærksom på, at Taskforcen først bør inddrages, når alle andre relevante eksisterende tiltag er prøvet, herunder relevante interne initiativer, rådgivning fra VISO, behandlingspsykiatrien m.v.

Hvis en medarbejder i hovedstadsregionens 29 kommuner eller en medarbejder i Region Hovedstaden ønsker at gøre brug af Taskforcens rådgivning og sparring om spiseforstyrrelsesområdet findes kontaktinformationer i her: Link til Kontakt informationer på Taskforcens medlemmer (opdateres løbende). Fælleskommunalt sekretariat betjener Taskforcen.

Henvendelser vedrørende rådgivning og sparring fra Taskforcen kan ske løbende. Taskforcens medlemmer svarer kun på henvendelser i almindelig arbejdstid og der tages forbehold for sygdom, ferie m.v.

Medlemmer i Taskforcen

Pernille K. JensenSygeplejerskeKøbenhavns Kommune